رونمایی از کتاب خاکبازی

کتاب کودک خاکبازی نوشته نیلوفر خاکبازان

آیین رونمایی از «کتاب خاکبازی»

آیین رونمایی از کتاب کودک خاکبازی، پنجشنبه ۱۰م شهریور ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی استان یزد برگزار گردید. در این مراسم که با حضور جمعی از فرهیختگان و دوستداران کودک و آموزش برگزار شد سرکار خانم عالیه قوامی مدیر کل کانون پرورش فکری استان یزد راجع به فعالیت‌های مرتبط با کودک و خاک سخنرانی کردند.

پس از آن دکتر محمدرضا اولیا مسیر فکری بازی با خاک را که منجر به تولید این کتاب ارزشمند شد، ذکر کردند. نویسنده و تصویرگر کتاب نیز صحبتی کوتاه درباره روند کار ارائه دادند. پس از سخنرانی کتاب کودک توسط دکتر اولیا و خانم قوامی رونمایی شد.


 

آنچه در این کتاب می‌خوانیم

کودکان امروز، سازندگان آینده هستند. از این رو بر آن شدیم تا کتابی با محوریت کودک را رونمایی کنیم.

این کتاب شامل موارد زیر است:

  • تصویرخوانی و بلندخوانی برای کودکان ۴ تا ۶ سال
  • کار با کاربرگ برای کودکان ۴ تا ۶ سال
  • تصویرخوانی و خواندن برای کودکان ۷ تا ۹ سال

 


ویدئو کلیپ معرفی کتاب


باعث و بانیان چاپ کتاب

حفاظت از امانات فرهنگی سرزمین ایران امری است که علت وجود گروه خانه تراب است. از این رو خانه تراب می‌کوشد در تمام زمینه‌های پژوهشی، آموزشی، اجرایی و اجتماعی قدم بردارد. این کتاب در مسیر حفاظت از ارتباط روحی و عاطفی انسان با خاک است. نویسنده این کتاب خانم نیلوفر خاکبازان است. تصویرسازی آن، با سرکارخانم فرانک روحی دهکردی است. مشاور کودک همراه این پروژه خانم پریسا محبوبی‌زاده است. این کتاب با مقدمه دکتر محمدرضا اولیا وزین شده‌است.

جلد کتاب کودک خاکبازی

گروه سیرنگ قاف بر اساس وظیفه ذاتی خود که همانا طراحی و تولید بازی و سرگرمی در راستای حفاظت از فرهنگ ایران زمین است. بر خود لازم می‌داند به عنوان حامی مالی در کنار سرکارخانم خاکبازان قرار بگیرد تا انتشار ایده و زحمت پنج ساله ایشان به سرانجام برسد.


تصاویری از مراسم رونمایی از کتاب خاکبازی

عکس دسته جمعی در رونمایی کتاب خاکبازی


چرا برای حفاظت از تاریخ، فرهنگ و میراث یک کشور باید به کودکان توجه کنیم؟

کودکان به عنوان آینده یک جامعه، نقش بسیار مهمی در حفظ تاریخ، فرهنگ و میراث یک کشور دارند. ارتباط نزدیک آن‌ها با این مفاهیم، از سنین کودکی شکاف بین سنت و میراث را کمر‌نگ‌تر می‌کند. با توجه به اینکه کودکان از سنین کم، شروع به شکل‌گیری دیدگاه‌ها و ارزش‌های خود می‌کنند، آموزش و آگاهی آن‌ها از اهمیت حفظ تاریخ، فرهنگ و میراث یک کشور، می‌تواند به شدت تأثیرگذار باشد.

همچنین، ارتباط آسان آن‌ها با مفاهیم تاریخی و فرهنگی، امکان آموزش این مفاهیم به شکلی ساده و جذاب را فراهم می‌کند که برای افزایش آگاهی و محافظت از این میراث‌ها بسیار موثر است. به علاوه، آموزش به کودکان می‌تواند باعث شکل‌گیری احساس مسئولیت در آن‌ها نسبت به حفظ این میراث‌ها شود و آن‌ها را به عنوان نیروهای فعال در این زمینه‌ها در آینده تقویت کند.


2 دیدگاه دربارهٔ «رونمایی از کتاب خاکبازی;

  1. سلام
    آیا در کتاب اشاره ای به تاثیرات خاک در جسم و روح کودک شده؟
    مثلاً باعث آرامش می شود
    اضطراب و استرس را کم می کند و…

    1. باسلام و احترام
      همون‌طور که بهش اشاره کردیم این کتاب مخصوص کودکانه و با قصه و بازی به صورت غیرمستقیم به نقش خاک و تاثیرش بر کودک اشاره شده. در واقع توی کتاب خاکبازی، شما راوی قصه‌هایی هستین که بچه‌ها رو تشویق به بازی با خاک می‌کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *