برگزاری نشست تحلیل و نقد و بررسی مرمت خانه فرح

بازدید از خانه تاریخی فرح

به مناسبت اتمام مرمت خانه فرح، نشستی پیرامون نقد، تحلیل و بررسی روند مرمت این خانه باارزش در شهر تاریخی یزد برگزار شد. این نشست در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به دعوت رسمی تیم مرمت، طراحی و معماری خانه تراب برگزار شد. در این رویداد از مرمتگران و پژوهشگران فعال و صاحب‌نظر در حوزه مرمتی شهر یزد  دعوت به عمل آمد. همچنین معمار حسین کمالی اردکانی نیز در این نشست حضور داشتند.

متخصصان حاضر در محل پروژه خانه فرح

متخصصانی که در محل پروژه حضور یافتند شامل تیم اجرایی خانه تراب اعم از مدیر ارشد پروژه جناب آقای سیدهادی رضوی که موسس این گروه نیز هستند، مدیر فنی کارگاه‌ جناب آقای هانی شایق، سرپرست کارگاه مرمتی خانه فرح جناب آقای مجتبی رضاحسنی و سرپرست مالی این پروژه سرکار خانم نیلوفر حشمت در خانه فرح حضور بهم رساندند.

از دیگر متخصصان حاضر در پروژه، مهندس امین طباطبائی، کیوان گلدانساز، داوود مردانی، میرسجاد خوبرفتاتر اعضای گروه معماری رف، دکتر صادق احمدی _ مرمتگر و استاد دانشگاه _ سعید همت‌زاده از گروه همت، لیلا اولیا و رضا قدکیان از گروه مرمت ۲ در ۳ در این نشست حضور داشتند.


تصاویری از نشست نقد و بررسی مرمت خانه فرح

آنچه در رویداد خانه فرح گذشت…

در این رویداد به بررسی تمام مراحل و روند اجرا، از مرحله خرید، طراحی و مرمت خانه فرح شهر یزد سخن به میان آمد. سیداحسان حجازیان کارفرمای محترم خانه فرح وجه تسمیه خانه فرح را شرح داد. همچنین راجع به چالش‌های کار اجرایی تا قبل از سپردن کار مرمت به تیم اجرایی خانه تراب صحبت کردند. این پروژه به مدت ۳ سال به طول انجامید. شناسنامه پروژه و اطلاعات تکمیلی را می‌توانید از صفحه پروژه مشاهده کنید.

میهمانان این نشست پس از حضور در محل پروژه مرمت خانه فرح شهر یزد، از تمامی فضاهای داخلی و خارجی دیدن کردند. بازدید از پروژه از  فضایی با کاربری اداری شروع شددر طی بازدید گروهی از هر فضا، مهندس سیدهادی رضوی درباره چالش‌های هر قسمت و روند اجرا توضیح دادند. همچنین مهندس هانی شایق صحبت‌های تکمیلی را من‌باب مسیر تیم اجرا ارائه دادند.

پس از بازدید و آشنا شدن با خانه فرح، مرمتگران حاضر به جهت بررسی و نقد، پیشنهادات خود را جهت هم‌افزایی بیشتر در یک دورهمی صمیمانه در تالار خانه فرح ارائه دادند.

همچنین در این نشست مرمتگران، صحبت مختصری در رابطه با چالش‌ها و دغدغه‌های  خود در حوزه مرمت بافت تاریخی شهر یزد داشتند تا با یکدیگر چاره‌ای در این راستا پیدا کنند.